Palaa etusivulle

Tilaus- ja toimitusehdot

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat syökotona.fi verkkosivujen kautta tehtäviä tilauksia.


30.3.2020 alkaen

  • Yleistä

    Nämä sopimusehdot koskevat S-ryhmän ruuan syökotona.fi verkkokauppaa. Verkkokauppaa ylläpitää Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (”SOK”) ja palvelun tarjoaa alueosuuskauppojen ravintolat. Alueosuuskaupat vastaavat oman alueensa liiketoiminnasta.

    Osuuskaupat noudattavat kaikessa toiminnassaan yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia. Velvollisuutenasi on tutustua näihin ehtoihin sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat sopimusehdot.

  • Asiakasviestintä

    syökotona.fi voi lähettää asiakkailleen asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen. Hyväksymällä nämä tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Toimitusosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan syökotona.fi palvelun asiakasrekisteriin.

    Henkilötietoja siirretään S-ryhmän sisällä asiakkaan tilauksen toteuttavaan toimipisteeseen sekä käytössä oleville palvelukumppaneille (esim. kuljetuksen tarjoavalle toimijalle) siltä osin, kun nämä osallistuvat palvelun toteuttamiseen saadun toimeksiannon puitteissa.

    Huolehdimme kumppaneidemme henkilötietojen suojan riittävästä tasosta lainsäädännön edellyttämällä tavalla.

    S-Etukorttia käyttävien asiakkaiden tietoja käsitellään S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä. Tietosuojaselosteen löydät täältä.

  • Ehtojen muuttaminen

    syökotona.fi voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Näet tiedon viimeisimmästä päivityksestä tilaus- ja toimitusehtoihin sivun vasemmassa ylälaidassa olevasta päivämäärästä.

  • Oikeus evätä tilaus

    syökotona.fi palvelulla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

  • Tilauksen tarkistaminen

    Tarkista tilaus välittömästi sen saavuttua. Mikäli jokin tuote on virheellinen, ota yhteys meihin asiakaspalvelun kautta.

  • S-ryhmän Bonuksen käyttäminen

    Mikäli haluat kerryttää ostoksissasi Bonusta, S-Etukortti rekisteröidään maksun yhteydessä. Bonusta ei myönnetä yritysasiakkaille.

  • Ylivoimainen este

    syökotona.fi ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa.

  • Tilaus- ja toimitusehdot

    Tilaaminen syökotona.fi palvelusta.

    Tilauksen voi tehdä nettilomaketta käyttäen. Tarkemmat tilaus- ja toimitusajat sekä tilattavien tuotteiden tuotetiedot selviävät nettisivuiltamme. SOK varaa oikeuden muuttaa tilaus- ja toimitusaikoja sekä tuotteita.

    Tekemäsi tilaus vahvistetaan lähettämällä sähköpostiviesti ilmoittamaasi osoitteeseen.

    Tuotteiden toimittaminen syökotona.fi tilauspalvelusta

    Kun olet jättänyt tilauksesi, se siirtyy käsiteltäväksi syökotona.fi tilauspalveluun. Tilaukset toimitetaan ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen ovelle tai sovittuun noutopisteeseen. Mikäli haluat, että tuotteet jätetään ovellesi, pyydämme sinua kirjoittamaan tästä erillisen maininnan tilausta tehdessäsi. Tällöin vastuumme tavaroista päättyy, kun kuljettajamme on jättänyt tavarat oven taakse. Tehtyä tilausta ei voi perua.
  • Hinnat

    Tuotteiden sekä kotiinkuljetuksen hinnat ovat tilaushetkellä syökotona.fi palvelussa näkyvillä. SOK varaa oikeuden muuttaa hintoja.

    Tilauksen toimitusosoite vaikuttaa kotiinkuljetuksen hintaan. Punnittavien tuotteiden lopullinen hinta määräytyy tilatun tuotteen painon mukaan.

    Kaikki esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron.
  • Maksaminen

    Tilauksen koko loppusumma maksetaan tilauksen yhteydessä.

    Maksutapoina käyvät yleisimmät pankki- ja luottokortit (Visa-, Mastercard-, Visa Electron- ja Amex-kortit) sekä verkkopankit. Maksun voi tehdä joko korttien debit- tai credit-puolella.
  • Erimielisyystilanteet

    Mahdollisiin asiakkaan ja ravintolan välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

    Mikäli olet kuluttaja, voit saattaa riita-asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi:

    Kuluttajariitalautakunta
    www.kuluttajariita.fi
    www.kuluttajaneuvonta.fi
    PL 306, 00531 Helsinki

    Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

    Voit halutessasi käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta (http://ec.europa.eu/odr). ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Kaupan sähköpostiosoitteesta, joka on asiakaspalvelu.prisma@sok.fi.

    Lisäksi kuluttajalla on oikeus nostaa kanne sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.

Palaa etusivulle